Шотландските производители от компанията HVS търдят, че камионът може да помогне за декарбонизиране на индустрията за автомобилни товарни превози, която емитира повече от 21 милиона тона въглероден диоксид всяка година само във Великобритания.
Камионът е снабден с резервоари с водород под високо налягане, които са проектирани така, че да издържат на удар. Газът се преобразува от горивната клетка в електричество, което след това задвижва колелата.
Джауад Хуршийд, предприемачът стартирал компанията, който между другото е зъболекар по професия, заяви за Скай нюз, че усещането е също кати при управление с дизелово гориво, но с голямата разлика, че го няма рева на дизеловия двигател и няма дизелови изпарения.
С едно зареждане се очаква пробег от около 600 километра.
Отчита се обаче, че има и проблем, защото е трудно производството на водород като източник на енергия. Производството от зелено електричество в момента е скъпо и далеч по-малко енергийно ефективно от простото зареждане на акумулатор.
Източник: БНР