Основен дял в китайската компания, чиято абревиатура означава Build Your Dream (Изгради мечтата си), е притежание на американския инвестиционен милиардер Уорън Бъфет.
BYD възнамерява да се изправи срещу имена като "Tesla" и да се превърне в една от трите най-популярни марки електромобили в Европа до края на десетилетието. Става дума за продажбата на около 800 000 автомобила годишно в Европа до 2030 година, като компанията е избрала локации в Германия, Франция, Испания, Полша и Унгария. Майкъл Шу, който е ръководител на европейския отдел на компанията, е цитиран от „Файненшъл таймс“ да казва, че „като инвеститор иска страната, в която ще има производство, да е стабилна“.
Откриването на завод е решение за десетилетия, посочва Шу и допълва, че след Брекзит от компанията просто не разбират какво се случва. Той казва още, че, тъй като Великобритания не предлага решение на проблемите, тя не попада дори в разширения списък.
Не за първи път голям автомобилостроител обръща гръб на британския пазар. През 2019 година "Tesla" заяви, че решението за напускане на ЕС прави твърде рисковано изграждането на гигафабрика във Великобритания и построи първия си завод в Германия, където създаде и база за научноизследователска и развойна дейност. През февруари Ford обяви съкращаване на 4 000 работни места в Европа, 1300 от които във Великобритания.
Източник: БНР