СОФИЯ (PIA) — —
Центърът на македонския град Щип осъмна с рекламни материали на Красимир Каракачанов. Картичките са разпространени в пощенски кутии и входове на блокове, – съобщи Пресцентъра на ВМРО.
Появата на предизборните материали предзивика интерес от страна на няколко македонски медии, сред които основните телевизии „Сител” (http://www.sitel.com.mk/dnevnik/makedonija/bugarski-letoci-vo-shtip-od-politichkata-kampanja), „Телма” (http://telma.com.mk/index.php?task=content&cat=1&rub=6&item=11285), и „Алфа” (http://vesti.alfa.mk/default.aspx?mId=36&egId=6&eventId=41494).
Щип е един от градовете в Република Македония, в който живеят немалко хора с изявено българско самосъзнание. В града има и много жители с българско гражданство.
В същото време видеоклип, който напомня за българския произход на населението в Р Македония, се разпространява от дни в интернет пространството.
Клипът е дело на македонската неправителствена организация „Български културен клуб – Скопие” (БККС) и целта му е да разпространява истината за етническия характер на населението във връзка с преброяването в Република Македония, започнало на 1 октомври.
„Паметта на дедите зове” е мотото на видеото, което включва образите на Св. Климент Охридски, цар Самуил, Паисий, Васил Левски, Гоце Делчев и др. „Всички те бяха българи, а ти?”, пита клипът.
На фона на личностите, свързани с българската история на Македония, е показано как в преброяването може да се заяви българска националност и български език.
От БККС са изработили и плакати със сходно съдържание в подкрепа на начинанието.
Видеото и плакатите се разпространяват свободно, а председателят на БКК-Скопие Лазар Младенов приканва колкото може повече хора да споделят видеото, защото наистина „паметта на общите ни деди ни зове”.
Видеото и плакатите могат да бъдат изтеглени от интернет страницата на БККС – http://www.bkks.org/node/418