Точно след 20 дни ще настъпи т.нар. Щедрият вторник. На този ден (#GivingTuesday или #ЩедриятВторник) в повече от 100 държави по целия свят хората даряват на благотворителни организации и каузи. Неслучайно той е след „черния петък“, в който пазаруването може да направи излишни стари вещи и дрехи. Вместо да ги изхвърлим обаче може да бъдат дарени.
Инициативата няма и десетилетие, откакто възниква, но намира почитатели в много страни, разказа пред Радио София Диана Стойкова, координатор на кампанията за организаторите от фондация „BCause“:
„На Щедрият вторник можеш да дариш абсолютно всичко – от добра дума, от това – да напазаруваш за някого, до финансови средства - въпросът е да проявиш някаква щедрост, идваща от добрината, от сърцето.“
Според едно изследване България е на 45-о място от 114 страни по щедрост.
През 2020 г. всички усетихме, че имаме нужда един от друг. Българите се отвориха за помощ и за дарения, допълни Стойкова. Фондация „BCause“ чрез дарителските си инструменти отбеляза ръст на даренията по различните кампании.
В момента фондацията провежда Акселератор като част от 2-годишен проект „Информиране, ангажиране, успех!“ за засилено обучение на организации да правят успешни дарителски кампании сами.
За #ЩедриятВторник от 40 кандидати са подбрани 12 неправителствени организации с различни дейности. Всяка от тях има своя кауза и целта е да направят кампания за нея, обясни още Диана Стойкова.
Кампаниите ще бъдат обявени към края на месеца.
А Щедрият вторник тази година е на 30 ноември.
Източник: БНР