"Дачия" се опитва да привлече платежоспособни европейски клиенти

"Дачия" се опитва да привлече платежоспособни европейски клиенти

Започнала почти от нулата, след като през 1999 г. бе придобита от "Рено" (Renault), румънската марка е достигнала близо 9 на сто пазарен дял във Франция през 2022 г. Компанията е продала 130 000 превозни средства, което е увеличение с 4,5 на сто на годишна основа на пазар, който все още показва бавен темп на растеж.

Френските улици вече са пълни с компактни автомобили "Сандеро" (Sandero) и високопроходими "Дъстър" (Duster), които с цени от около 11 500 и 17 500 евро се конкурират с по-малки модели като "Фиат Панда" (Fiat Panda) или корейските коли. 

Успехът на "Дачия" се е разпространил и в Европа, където румънският бранд е една от малкото универсални марки на континента (+13,8 на сто), която се е доближила до нивата на продажбите на "Тойота"  (Toyota) и "Киа" (Kia), а "Фолксваген" (Volkswagen), "Пежо" (Peugeot)  и компанията майка  "Рено" са отчели спад.

В тези неспокойни времена да се концентрираш върху  базови модели е стратегия, която работи, потвърди  анализаторката от "Фич"  (Fitch) Чигдем Джерит. "Търсенето на превозни средства продължава да е устойчиво и доставките са успешни въпреки проблемите с веригите за доставки през цялата година", подчертава тя. 

Автомобилите "Дачия" се произвеждат в Румъния и Мароко в заводи, където работната ръка е по-евтина и служителите работят на три смени. За конструирането на моделите си "Дачия" използва компоненти, вече разработени за "Рено". Шасито на последния модел "Клио" ще присъства във всички модели на "Дачия", например.

Моделите са базови, с минимални екстри, без електрически седалки и по-голямата част от електронните асистенти. Вследствие на това марката има оценка при краш-тестовете, но моделите са семпли, по-леки и по-евтини за производство.

Последна съставка: "Дачия" продава основно на индивидуални лица, а този канал е смятан за най-доходоносен, тъй като предполага най-малко отстъпки и преговори.

Марката иска да подобри имиджа си - това е мисията, която Лука де Мео, изпълнителният директор на групата "Рено" повери през 2020 г. на сегашния шеф на "Дачия" Дени Льо Вот. Тя разчита на последиците от инфлацията, която покачва цените както на новите, така и на употребяваните автомобили. 

"Германските мениджъри, които не искат да отделят 45 000 евро, за да сменят автомобила си, трябва да се обърнат към нас", коментира Льо Вот.

"Напът сме да преминем от евтини автомобили към по-добро съотношение качество-цена", изрази задоволството си Дени Льо Вот.

За да привлече водачите в Германия и Великобритания "Дачия" ще модернизира модела "Дъстър" в началото на 2024 г., но ще предложи и по-голям и по-елегантен "Бигстър" (Bigster). 

Марката е възприела и по-модерно лого, с нови цветове за моделите си и прилага "офроудна" естетика в дилърските си центрове. 

Като явна аномалия на пазар, който се електрифицира, "Дачия" продава основни бензинови и дизелови автомобили. С оглед на това, че марката "Рено" се обръща към електрическите автомобили и премиум класа, които са доста по-скъпи, то "Дачия" трябва да се конкурира със средния клас. 

Тя вече пусна малък електрически автомобил, който се продава много добре, а първият й хибрид скоро ще е в дилърските къщи.

"Рено" ще се опита да изнася този модел заедно с японския си партньор "Нисан" (Nissan) на нововъзникващите автомобилни пазари като Индия и Латинска Америка.

Източник: БТА


Дата: 20.02.2023